دیدارهییات افغانی با مقام های فدراتیف روسیه در مسکو
عبدالقدیر میرزایی عبدالقدیر میرزایی

هییات افغان متشکل از شماری از اعضای ولسی جرگه ، مشرانوجرگه ، نماینده گان حکومت ، رسانه ها و اخترمحمد صافی  رییس اتحادیه ی بین المللی مهاجران افغانستان با وزیر مبارزه با مخدر و رییس کمیته ی امنیت ملی فدراتیف روسیه دیدار کردند در این دیدار که در مقر وزارت مبارزه با مواد مخدر روسیه انجام شد ، روی موضوعات مختلف از جمله اساس گزاری نهادی موسوم به اتحادیه ی بین المللی مهاجران افغانستان صحبت به عمل آمده و تاسیس این اتحادیه را  یک اقدام نیک تلقی کردند.

ویکتور پتروویچ ایوانوف وزیر مبارزه با مواد مخدر فدراتیف روسیه در نخست مبارزه علیه پدیده ی مواد مخدر را در جهان یک ضرورت همگانی تلقی کرده و خواهان همکاری و گسترش فعالیت های کشور های منطقه و جهان در این امر گردید. آقای ایوانوف بنیان گزاری اتحادیه ی سراسری و بین المللی مهاجران را در مسکو یک اقدام فرهنگی و مدنی خوب ارزیابی کرده و از دست اندرکاران امور که در این عرصه بذل مساعی به خرچ داده اند ابراز قدردانی کرد. در همین حال، ولادیمیر عبدالعلی ویچ واصلوف رییس کمیته ی امنیت ملی پارلمان روسیه وضعیت جاری سیاسی را در فدراتیف روسیه به بررسی گرفته وبه هییات افغانی اطمینان داد که در قسمت رفع معضله های مهاجران ، گسترش کارهای فرهنگی توسط این نهاد اقدامات لازم را به عمل خواهند آورد.

در این دیدار محمد یعقوب احمدزی معین وزارت سرحدات و قبایل افغانستان و سید فرخ شاه فاریابی عضو مشرانو جرگه ی افغانستان ضمن قدردانی از تداوم همکاری فدراتیف روسیه با مهاجرین مقیم در این کشور خواهان گسترش همکاری های این کشور در عرصه ی مبارزه با مواد مخدر ، اعطای بورس های تحصیلی به جوانان افغانستان ، احیای زیربناهای که قبلا توسط اتحاد شوروی وقت در افغانستان اساس گزاری گردیده بود، مبارزه منظم با قاچاق و ترافیک مواد مخدر و مساعدت مکانی ، برای پیشبرد فعالیت های فرهنگی اتحادیه ی بین المللی مهاجران افغانستان گردید. جانب روسیه با ابراز علاقمندی گفتند که آنان روی مسایل مطرح شده در این جلسه کار خواهند کرد. طرفین یکبار دیگر از تاسیس اتحادیه ی بین المللی مهاجرین افغانستان به ریاست آقای اخترمحمد صافی ابراز قدردانی کرده و آماده گی خویش را جهت هر نوع همکاری با افغانها ابراز داشتند. اتحادیه بین المللی مهاجرین افغانستان اخیرا با شرکت بیش از سه صد تن از مهاجرین و نماینده گان آنان از سراسر جهان ، و حضور هجده تن از مقام های دولتی ، رسانه های آزاد افغانستان و نهاد های مدنی در مسکو پایتخت فدراتیف روسیه تشکیل یافت.





July 25th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها